maandag 1 augustus 2016

6 tips voor een stralende huid!

Hey meiden (en misschien ook wel guys... )! Er gaat niets boven een mooie, natuurlijke, glowy huid. Daarom deel ik vandaag 6 tips met jullie voor een stralende huid!

Zonnebrand crème
Als eerste is het heel erg belangrijk om je huid goed te beschermen tegen de UV stralen van de zon. Ook als het geen warme zomerdag is! De schadelijke stralingen zijn er nog steeds namelijk. Gebruik daarom altijd een product op je huid waar een SPF (= een bescherming tegen UV stralen)  in zit. Veel make-up producten hebben het al, zoals foundation. Je kan natuurlijk ook gewoon een voedende dagcrème gebruiken met een SPF of een zonnebrand voor het gezicht!

Hitte van de douche
Voordat ik een toelichting geef, moet ik even toegeven dat ik zelf eigenlijk ook altijd erg heet douche. Maar dit is zó slecht voor je huid! De huid droogt hierdoor extreem uit. Gevolg; een grauwe, niet stralende huid!




Kwasten reinigen
Ook dit is een enorm belangrijk punt. Je kwasten moet je eigenlijk 1 keer in de 2 weken reinigen. Ik gebruik altijd een BeautyBlender voor mijn foundation en die was ik elke dag voor dat ik hem gebruik. Mijn kwast waar ik mijn gezicht mee afpoeder en shape etc, was ik netjes 1 keer in de 2-3 weken. Elke keer als je een kwast gebruikt komen er bacteriën in. Dit verdeel je elke keer weer over je hele gezicht. Hygiëne is erg belangrijk voor een stralende huid, dus was je kwasten goed!

Water
Water is eigenlijk erg gezond. Zelf geef ik ook liever de voorkeur aan een zoet vruchtendrankje bijvoorbeeld, maar water is toch echt wel veel gezonder! En bovendien erg goed voor de huid. Water zorgt er voor dat je lichaam van binnen een soort van gereinigd wordt. Dit zie je zeker weten terug in je gezicht!

~ tip ~ mocht je niet zo van water houden, probeer dan eens wat stukjes van je lievelingsfruit toe te voegen, of bijvoorbeeld munt. Zo krijgt je water een lekker smaakje, en ben je toch nog gezond bezig! 



Vitamines
Als we het dan toch al hebben over 'health from within', vitamines hebben hetzelfde effect! En nu wil ik niet klinken als je oma, of je moeder; 'vitamientjes zijn je beste vriendjes', maar ze zijn nou eenmaal gewoon super goed! En dan met name vitamine C (te vinden in fruit, groente en aardappelen) en E (zit voornamelijk in vetten).


Primer
En als het dan niet lukt met 1 van de andere tips, kunnen we het ook gewoon een beetje faken, toch? Verschillende cosmetica merken zijn al gekomen met een basis (primer) die je onder je foundation aanbrengt. De primer bevat vaak lichtreflecterende deeltjes en zelfs kleine shimmers (en als je geluk hebt zit er zelfs een SPF in, dat is win-win!). Het geeft een heel mooi, 'dewy' effect.

Ik ben benieuwd of ik jullie een beetje heb kunnen inspireren! Bedankt voor het lezen, en nog een fijne dag loves <3


XO,

-S-

💋

Geen opmerkingen:

Een reactie posten